Kaj je pismenost? Koliko ljudi je nepismenih po svetu in v katerih državah je odstotek ljudi, ki ne znajo brati in pisati najvišji? Imamo nepismenost tudi v Sloveniji? Kakšne vrste pismenosti poznamo? Kaj pomeni, da si funkcionalno nepismen? Kako ADRA po svetu pomaga zviševati pismenost? Osvoji stezosledsko veščino ADRA – pismenost.
ANGLEŠKO IME VEŠČINE: ADRA literacy
ZAHTEVE:
- Zna pojasniti pojem pismenost.
- Predstavi dve ali tri organizacije, ki v Sloveniji spodbujajo opismenjevanje ali zagotavljajo pismenost otrok in odraslih.
- Napiše kratko razmišljanje o pomembnosti pismenosti.
- Naredi vsaj tri od navedenih aktivnosti:
- Pomaga nekomu prebrati krajšo knjigo ali kratko zgodbo.
- Prebere kratko zgodbo skupini majhnih otrok in se z njimi pogovori o njej.
- Naredi 10 jezikovnih kartic s preprostimi besedami in ilustracijami ali slikami ter jih da nekomu, ki se uči brati.
- Prebere več poglavij iz Svetega pisma starejši osebi, ki jo pozna, ki je slepa ali ne zna brati.
- V svoji šoli, sobotni šoli ali cerkvi v 5-minutni predstavi, kaj se je naučil/-a o pismenosti.
- Izbere tri besede razloži, kako bi nekoga naučil/-a, kaj pomenijo besede in kako jih črkovati.
POMOČ PRI UČENJU: https://youth.adventist.org/Ministries/Pathfinders/Honors/agentType/View/HonorID/986/Literacy
PPT PREDSTAVITEV VEŠČINE (20. 4. 2020)
KNJIŽICA: STEZOSLEDCI ADRA-literacy, ADRA-pismenost
(NASVET: Pri tiskanju uporabite funkcijo KNJIŽICA. Tako se vam bodo strani samodejno razporedile v knjižni način.)
VPRAŠANJA IN NALOGE:
1. Kaj je pismenost?
<videoposnetek>
2. Razišči in na kratko opiši dve ali tri organizacije, ki v Sloveniji spodbujajo opismenjevanje ali zagotavljajo pismenost otrok in odraslih.
3. Napiši kratko razmišljanje, v katerem pojasniš, zakaj je pismenost pomembna. Priloži ga v knjižico.
4. Izberi tri besede in svojemu vodniku/vodnici razloži, kako bi nekoga naučil/-a, kaj pomenijo.
5. Naredi vsaj tri od navedenih aktivnosti:
- Pomagaj nekomu prebrati krajšo knjigo ali kratko zgodbo.
- Preberi kratko zgodbo skupini majhnih otrok in se z njimi pogovori o njej.
- Naredi 10 jezikovnih kartic s preprostimi besedami in ilustracijami ali slikami ter jih daj nekomu, ki se uči brati.
- Preberi več poglavij iz Svetega pisma starejši osebi, ki jo poznaš, ki je slepa ali ne zna brati. To lahko narediš v enem ali več obiskih.
- V svoji šoli, sobotni šoli ali cerkvi v 5-minutni predstavi, kaj si se naučil/-a o pismenosti.